- Inici>
- INFORMACIÓ>
- FAQ's>
- ENTREGUES I RECOLLIDES
ENTREGUES I RECOLLIDES
Com feu el transport dels meus paquets?
Els teus enviaments es fan per carretera, per vaixell o avió a través d’algunes d’aquestes empreses de missatgeria: UPS, FEDEX, TNT, GLS, CORREOS EXPRESS, TIPSA, SKYNET O DPD.
A on es realitza l’entrega?
L’entrega dels paquets habitualment es fa a l’adreça que ens indiquis, excepte en casos que pel pes, mides o característiques dels inmobles no sigui possible realitzar l’entrega allà.
En qualsevol cas, si l’entrega no fos possible a l’adreça inicial ens posarem en contacte amb el destinatari per trobar una solució o perquè ens doni una adreça alternativa.
En cas de que s’hagi modificar l’adreça d’entrega, comportarà un cost adicional que haurem de repercutir.
Quins dies entregueu? Feu entregues els dissabtes?
L’entrega dels paquets es fa habitualment de dilluns a divendres laborables. A Espanya no hi ha problema en entregar els dissabtes però té un cost superior que ens pots consultar.
Puc escollir jo la companyia de transports amb la que enviar un paquet?
No. ECOPAQ no és un comparador d’enviaments.
No existeix una agència de paqueteria que et pugui oferir un preu competitiu en tots els seus serveis i tampoc n’hi ha cap que et doni un servei excel.lent a totes les zones.
El nostre dia a dia es basa en vigilar i seguir tots els teus enviaments, controlar les empreses de transport que utilitzem, detectar els seus punts dèbils i poder derivar els teus paquets cap a d’altres companyies que et donin un servei òptim.
Considerem que és un error utilitzar sempre la mateixa companyia per tots els teus enviaments.
També creiem que és un error obligar a una persona no experta en transport a decidir amb quina companyia ha d’enviar les seves comandes.
No te la juguis, si envies amb ECOPAQ tens sempre la tranquil.litat d’haver escollit bé.
Com escolliu l’agència de transports pel meu enviament?
Entreguem milers de paquets cada setmana a diferents destins mundials. Portem des del 2005 entregant paquets, dia rere dia.
Disposem de múltiples companyies que tenim comprovat que et donaràn un bon servei. No oblidis que nosaltres depenem de que els teus paquets s'entreguin bé.
Sel.lecionem l’empresa de paqueteria més adient depenent del destí cap a on hagis d’enviar. D’aquesta manera tens garantida la millor relació vel.locitat/preu per qualsevol dels teus enviaments.
He d’enviar diversos paquets, seràn recollits tots per la mateixa empresa de paqueteria?
Segons el pes, mides, destí, contingut i urgència dels teus paquets, ECOPAQ escull per tu la missatgeria adient per tal de que el teu enviament s’entregui ràpid i paguis el menys possible.
Cada companyia de transport és especialista en una tipología d’enviaments molt concreta i algun cop pot passar que t'enviem a recollir més d’una empresa de paqueteria.
Quan s’entreguen els paquets enviats a Espanya?
Els paquets destinats a Espanya península s’entreguen habitualment el dia següent laborable al de la recollida abans de les 14H.
Quin és el termini d’entrega en els enviaments internacionals?
Com que tenim sortides diàries cap a qualsevol destí mundial, ECOPAQ et garanteix entregues ràpides.
El nostre termini d’entrega habitual acostuma a ser de 2 a 6 dies laborables segons la distancia i el país de destí.
A vegades poden produïr-se retards provocar-se retards pels tràmits aduaners o per dies festius en el país de destí que està fora de nostre control. A ECOPAQ treballem per intentar millorar el nostre servei i entregar les teves comandes l’abans possible.
Pots consultar els nostres terminis d'entrega habituals aquí.
Els vostres terminis d’entrega estàn garantits?
Els temps de trànsit que dona qualsevol empresa de paqueteria sempre són estimats i orientatius.
Indiquen el termini mitjà en el que realitzen els seus serveis. A vegades el teu paquet pot arribar abans o després del termini d’entrega estimat, encara que no és l’habitual.
Si necessites que el teu enviament s’entregui abans del termini habitual en el nostre servei Standard, ens ho haures de dir per poder contratar un servei de missatgeria express.
Puc escollir la data i hora quan m’han d’entregar un paquet?
En els serveis estàndard, els missatgers passen a entregar en horari comercial durant el dia i no es pot exigir entregues en horaris concrets.
Si que es pot escollir en el cas dels serveis Premium amb horari d'entrega concertat.
De totes formes, encara que no tinguem cap obligació, si es fa constar una anotació amb l’horari d’entrega recomenat el missatger intentarà cumplir-lo.
Què passa si passeu a entregar i el destinatari no hi és?
En els enviaments a Espanya, les companyies de transport acostumen a fer dos intents d’entrega com a mínim. En el cas de passar dues vegades i no poder entregar, s’intentarà contactar amb el destinatari per concertar una nova entrega.
Si després de tornar a insistir amb el contacte, tampoc podem concertar l’entrega, el paquet es retindrà uns dies a l’agència de destí, aproximadament durant una setmana, esperant a que el destinatari contacti amb l’agència o bé el passi a recollir.
En cas de que el destinatari tampoc doni senyals, ni contacti amb l’agència de destí, t’avisarem. Passat els set dies sense tenir cap solució, el paquet se’t tornarà i t’hauràs de fer càrrec de les despeses d’enviament d’anada i de la tornada.
Si parlem d'enviaments a Europa, només es fa un sol intent d’entrega. Si no hi ha ningú en el lloc d’entrega quan el missatger hi passa, habitualment, el paquet es deixarà al parcel shop (punt de conveniencia) més proper al lloc d’entrega i el destinatari l’haurà de recollir en menys de 7 dies laborables.
Si el destinatari no recollís, el paquet es tornarà y hauràs de fer-te càrrec dels costos del transport d’anada i tornada.
Perquè em demaneu cada vegada el telèfon i el correu electrònic del destinatari de l’enviament?
Per nosaltres és vital disposar de les màximes vies possibles de contacte amb els teus clients perquè en cas de que hi hagi dubtes amb l’adreça o alguna incidència la podrem resoldre més ràpid.
Tot el servei i funcionament d’ECOPAQ gira entorn dels teus clients i la seva experiencia de compra. Si disposem del telèfon i el mail dels teus clients, el servei d’entrega millora i de pas també ho farà la percepció que tindràn ells sobre la teva empresa i la teva marca.
La reputació de la teva empresa depèn en part de la qualitat de les entregues. Entre tots hem de treballar per millorar-les i aconseguir que els teus clients quedin 100% satisfets.
Em pot trucar el repartidor abans de passar a entregar el meu paquet?
Volem recordar que els repartidors no tenen la obligació de trucar abans d’entregar i si ho fan és per voluntat pròpia.
Els repartidors surten a repartir amb moltíssimes entregues i recollides per fer al llarg del dia. Els clients volen que els enviaments siguin més barats el que fa que les càrregues de treball dels missatgers siguin gairebé impossible de gestionar.
Això fa inviable que els repartidors puguin sempre trucar abans d’entregar. De fet, avui en dia, a vegades es passen més estona parlant per telèfon que entregant paquets que és la seva feina.
Com puc rebre el meu paquet sino seré a casa en tot el dia?
Si el destinatari d'un enviament no és a casa, no hi ha ningú en el domicili en tot el dia i aquest és el lloc indicant per fer l’entrega, el paquet no es podrà entregar.
Això que sembla tan evident, provoca que totes les empreses de paqueteria perdin molt de temps i diners, a més de perjudicar la reputació de l’empresa que envia…
Tots els repartidors de qualsevol agència de transport passen a entregar en horari comercial, perquè no només entreguen a destinataris particulars, sino també a negocis i a comerços, que tenen horari partit de matí i tarda.
A ECOPAQ recomanen sempre que es posi com a adreça d’entrega el lloc on es passa més hores del dia, una adreça que tingui un horari ampli per poder entregar o bé entregar-lo en un punt de conveniència on el destinatari podrà recollir l’enviament quan ell desitgi.
Puc canviar l’adreça d’entrega d’un enviament un cop ja ha sortit?
A ECOPAQ treballem perquè els teus clients rebin les seves comandes el més aviat possible i això implica haver d’accelerar els nostres processos.
A vegades conseguirem recanalitzar el teu enviament abans de que s’hagi entregat, però en d’altres ocasions això no ens serà possible.
El que si et podem garantir és que ho intentarem.
Com demano la recollida del meu enviament?
Per sol.licitar una recollida, primer t’hem de donar d’alta com a client d’ECOPAQ.
Un cop ja siguis client, envia’ns un mail a on s’especifiquin les dades de recollida i entrega, així com les característiques del que has d’enviar i ens encarreguem de tot.
Quan passareu a recollir el meu enviament?
L’habitual és que la recollida es faci el mateix dia que ens avisis. En tot cas, t’avisarem de la franja horària en la que et passarem a recollir.
Puc especificar horaris per fer les recollides als meus clients o proveïdors?
L’experìència ens diu que és importantíssim avisar abans de passar a recollir res, perquè si no ho fem moltes vegades la recollida serà fallida.
A ECOPAQ truquem a tots els remitents per concertar la recollida i avisar-los perquè tinguin el material preparat. Lògicament si no ens contesten a les trucades i no hi podem contactar, no podrem concertar la recollida.
El fet de trucar t’assegura un percentatge alt d’efectivitat en les teves recollides i això fa que el material t’arribi abans
Aquesta gestió de les recollides ens dona molta feina però ens permet reduïr al minim el nombre de recollides fallides (que la competència et cobra...) És una de les nostres avantatges competitives respecte a la competència.
Què passa si el missatger va a recollir i la mercaderia no està preparada?
Si malgrat haver-lo avisat, el teu client o proveïdor no té la mercaderia preparada per ser enviada, l’agència que ha passat a recollir ens passarà un càrrec en concepte de recollida fallida que lamentablement t’haurem de repercutir.
Sembla obvi, però aquesta és una incidència que es repeteix cada dia, més vegades del que seria comprensible i desitjat.
És per això que sempre insistim en que no se’ns ha d’avisar per recollir res fins que la mercaderia estigui llesta. Així t'evites càrrecs innecessaris.
Es pot esperar el missatger fins que acabi d’embalar el paquet?
No. El missatger que passa a recollir té dret a marxar si el paquet no està embalat i preparat per enviar-lo.
L'ideal és que no se’ns ordeni la recollida fins que es verifiqui que tot està llest per evitar una penalització per recollida fallida.
En el cas de que el missatger no es vulgui esperar i no reculli res, tornarem a trucar per concertar una nova recollida.
Volem recordar que encara que som especialistes en serveis de missatgeria econòmics, aquests també són ràpids i que habitualment recollim el mateix dia que se’ns avisa.
El missatger es pot negar a recollir un paquet?
Si, el missatger pot negar-se a recollir un paquet si considera que l’embalatge no és l’adient o és insuficient perquè l’enviament arribi a destí en bones condicions.
També podria fer-ho en el cas de que les mides i el pes no sigui el que ens has indicat o bé quan el paquet no pugui ser manipulat per una sola persona per excés de pes o perquè sigui massa gran.
Què és un enviament a contrareeembors?
Un enviament contrareembors és aquell en el qual el missatger reclamarà al destinatari l’import del material que rep.
El remitent ha d’indicar-nos el total que el destinatari haurà de pagar i normalment coincideix amb el valor de la mercaderia.
Si el destinatari rebutja pagar o no té l’import exacte en efectiu, el missatger no li podrà entegar el paquet.
Com en el cas dels ports deguts, si hem de tornar a passar a entregar per segona vegada, això comportarà un càrrec adicional.
Qué és la comissió de reemborsament?
La comissió de reembors és un import fixe o variable de la quantitat que ha de cobrar el missatger quan entrega (reemborsament).
Aquesta comissió es factura normalment al remitent i les condicions s’estableixen amb cada client en particular.
Com i quan em pagareu els reemborsaments?
L’abonament dels reemborsaments es fa de forma periòdica mitjançant transferència bancària. Les condicions es pacten amb cada client de forma individual.
Puc modificar l’import d’un contrareembors un cop ja s’ha enviat el paquet?
Com a norma general, no és possible. De totes maneres, si el paquet encara no s’ha entregat intentarem modificar l’import.
Et recomanem que et posis en contacte amb el teu client l’abans possible, sempre abans de l’entrega, per informar-lo del nou import que haurà de pagar quan el missatger li faci l’entrega.
Puc cobrar un reembosament amb un xec o amb un taló?
L’experiència ens diu que si no vols sorpreses, et recomanem que sempre es faci el pagament amb efectiu.
Pensa que poden fer-te un xec i que a l’hora de presentar-lo al banc, no hi hagi fons… De totes formes, ho podem parlar.
A quins països es poden fer enviaments a contrareembors?
Només es poden fer enviaments contrareembors a Espanya o a Portugal.
El destinatari pot obrir el paquet abans de pagar?
No. Fins que el missatger no hagi cobrat, no es pot manipular el paquet.
Si vols donar aquesta opció al teu client, abans ens ho has de dir per escrit abans de fer l’enviament.
Si perquè el destinatari insisteix o bé per distracció del missatger, el paquet s’obre, no acceptarem cap reclamació en cas de que el paquet arribi manipulat, obert o en mal estat.
Que passa si el destinatari no vol pagar el reembors?
Si el destinatari no vol fer-se càrrec del reemborsament i rebutja l’enviament, l’enviament es tornarà orígen i el remitent haurà de fer-se càrrec de les despeses d’anada i de tornada.
Si vols que tornem a passar, l’agència de destí ens passarà un càrrec en concepte de segona entrega que t’haurem de facturar.
Com que això és una cosa que passa sovint, et recomanen que abans de fer cap enviament amb reembors, parlis amb el teu client i t’asseguris de que tindrà l’import exacte i en efectiu preparat per quan passi el missatger a entregar. Així t’evites d’haver de pagar càrrecs addicionals.
I si el missatger passa a entregar i el destinatari no té els diners a punt o bé no té canvi?
El destinatari ha de tenir l’import en efectiu preparat per quan arribi el missatger. Especialment si l’entrega es fa a primeres hores del dia, els missatgers no porten canvi i per això recomanem de que s’avisi al destinatari abans d’enviar-li la comanda.
Recordem que en cas de que el destinatari no tingui els diners preparats i haguem de fer una segona visita, això comporta un càrrec addicional en concepte de segona entrega.
Es poden fer enviaments a apartats postals?
ECOPAQ ofereix serveis de transport porta a porta i no es fan enviaments a apartats postals.
Les nostres entregues requereixen la signatura que recepciona el paquet, o bé el segell de l’empresa a on s’entrega, que ens serveix de comprovant de l’entrega que et facilitarem en cas de que ho necessitis.